Onderzoek

Via het boekje Mijn binnenste buiten, een externe test, 360 graden reviews van collega’s en het strategisch beleidsplan  van het GLR, ben ik op zoek gegaan naar mijn professionele identiteit.

Ikzelf

Kwaliteiten en deugden

Creatief

Ik kijk op een nieuwe en productieve manier naar wat ik doe.

Nieuwsgierig

Ik hou ervan om te onderzoeken en ontdekken.

Vriendelijk

Ik zorg voor de mensen om mij heen.

Op basis van het overzicht van Peterson en Seligman (2004) in Mijn binnenste buiten, kom ik tot de volgende kwaliteiten en deugden. Hieraan voorafgaand heb ik oefeningen gemaakt zoals de pantoum.

 

Perspectief

Ik kan zaken op een logische manier ordenen zodat het voor anderen duidelijk is.

Medemenselijk

Ik ben loyaal aan mijn team en collega’s.

Liefde voor leren

Ik wil mijn kennis verdiepen.

Bestendig

Ik maak af wat ik begin.

Integer

Ik ben oprecht en neem mijn verantwoordelijkheid.

Mijn directe omgeving

Zo zien mijn collega’s mij

360 graden reviews

Al jaren houden we op het Grafisch Lyceum Rotterdam via 360 graden reviews ons eigen functioneren bij. Per jaar bekijken 3 collega’s je handelen. 

Ik heb de reviews van de jaren 2019 tot en met 2022 bekeken en de resultaten samengevoegd in een viertal eigenschappen.

Er zijn ook zaken waar ik op moet letten en dat heeft vooral te maken met werk en privé meer in balans houden, soms goed goed genoeg laten zijn. 

 

Mijn organisatie

Ik en mijn organisatie

Hoe passen we bij elkaar?

Hoe pas ik bij mijn onderwijsorganisatie en hoe past de organisatie bij mij? Ik heb een Big-5 test gedaan en vervolgens de vijf hoogst scorende eigenschappen vertaald naar de levenswaarden van Paul Wilson (2008) en gecombineerd met de visie van mijn onderwijsorganisatie.

Bronnen

Makers van de digitale toekomst: strategisch Beleidsplan 2023 >> 2026. Grafisch Lyceum Rotterdam.

Ruijters, M. C. P., Van Luin, G. E. A., & Wortelboer, F. Q. C. (2019). Mijn binnenste buiten: Werken aan je professionele identiteit. Management Impact.